• Jest to niemieckie przedsiębiorstwo, znane głównie z produkcji żelek (Gummibärchen) – od 1922 roku
  • Hans Riegel urodził się w 1893 roku w okolicach Bonn (dokładnie w Friesdorf). Z zawodu był cukiernikiem i w wieku 27 lat otworzył swoją własną firmę (Haribo)
  • Nazwa firmy pochodzi od: imienia – nazwiska – i miasta: Hans Riegel Bonn
  • Haribo to firma rodzinna. Pierwszym pracownikiem była żona Hansa – Gertruda. Po śmierci męża przez rok prowadziła firmę sama, następnie otrzymała pomoc od dwóch synów.
  • Przez wybuch 2 Wojny Światowej zostało z 400 pracowników jedynie 30. Już 5 lat po wojnie forma zatrudniała 1000 osób.
  • Według firmy kapitał początkowy składał się z worka cukru, miedzianego czajnika, płyty marmurowej, stołka, pieca ceglanego i walca.
  • Pierwsze żelki były miększe od tych które znamy teraz i były nazwane tańczącym niedźwiadkiem (Tanzbär).
 
  • Od 1936 roku firma corocznie wymienia kasztany i żołędzie na produkty Haribo w magazynie w Bonn na początku października. Kasztany i żołędzie służą jako zimowa pasza dla zwierząt na terenach łowieckich rodziny Riegel i innych rezerwatach zwierzyny łownej. Za 10 kg kasztanów lub 5 kg żołędzi dostawca otrzymuje 1 kg towaru Haribo.
  • W 2005 roku Haribo produkowało około 100 milionów Goldbären dziennie w 15 firmach w całej Europie, aby móc zagwarantować sprzedaż w ponad stu krajach.
  • W listopadzie 2013 r. w centrum Bonn otwarto jedyny na świecie sklep Haribo. (200 m kw) – można tam zakupić nie tylko żelki, ale także maskotki, parasolki i inne przedmioty z ilustracją misia
  • Haribo to nie tylko żelki, ale także gumy maoam i pianki – obecnie firma produkuje około 1000 produktów.
  • Od 1992 roku marka HARIBO jest obecna w Polsce.
  • Zależnie od koloru żelki mają odpowiedni smak i zapach (mowa tu o podstawowej wersji ”Goldbären”):
    • biały – ananasowy
    • żółty – cytrynowy
    • pomarańczowy – pomarańczowy
    • jasnoczerwony – truskawkowy
    • ciemnoczerwony – malinowy
    • zielony – jabłkowy
      (teraz w paczce jest 6 smaków, wcześniej smaków było pięć)
      (firma zaczęła także produkować inne rodzaje żelek o różnych smakach)
  • Slogan reklamowy brzmi: Haribo macht Kinder froh – und Erwachsene ebenso (w Polsce: Haribo – smak radości).
 

Dodaj komentarz