Dzisiaj informacja dla osób podróżujących Deutsche Bahn – nie wszyscy o tym wiedzą, ja też nie miałam pojęcia ! ?




We wrześniu jechałam pociągiem do Niemiec. Podróż miała trwać ok 13h a trwała około 18 ! Delikatnie mówiąc, podróż z walizką, psem i jeszcze tyle godzin była tragiczna -> powód ? Zepsuty pociąg we Frankfurcie nad Odrą (to już 2 raz ! ) Przez to nie zdążyłam na przesiadkę w Berlinie i kolejne przesiadki lawinowo nie wyszły.

W takich sytuacjach należy najpierw pójść do konduktora z informacją o planowanej przesiadce -> jeśli opóźnienie nie jest duże, drugi pociąg powinien na nas poczekać. Jeżeli natomiast spóźnienie jest zbyt duże, dojeżdżamy na najbliższy dworzec, idziemy do Reisezentrum i informujemy o sytuacji. Osoba tam pracująca proponuje nam inne połączenia i bez problemu i dodatkowych kosztów jedziemy do wybranego celu.

Pani tam pracująca przeprosiła mnie za zaistniałą sytuację i dała mi formularz, który także znalazłam na stronie internetowej (link poniżej). Czego się dowiedziałam ? Że można odzyskać część kosztów biletu, jeżeli pociąg się spóźnia się nie mniej niż 60 min !

Ab 60 Minuten Verspätung am Zielbahnhof erhalten Sie eine Entschädigung von 25 %, ab 120 Minuten von 50 % des gezahlten Fahrpreises für die einfache Fahrt.

Po co o tym pisze ? Często podróżuję pociągiem, który nie raz się spóźnił (tak, tak, niemieckie pociągi nie zawsze są punktualne), i nigdy nie przyszło mi do głowy, że można otrzymać zwrot za część podróży. Rozpatrzenie takiego formularza trwa od 6 do 8 tygodni.

Formularz:
https://www.fahrgastrechte.info/…/2019/fgr-de-20190603.pdf

A jakie Wy macie doświadczenia, jeżeli chodzi o pociągi w Niemczech ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *