
– Pashler „ludzie mają zaskakująco poważne ograniczenia umiejętności równoczesnego wykonywania pewnych procesów poznawczych, które z obliczeniowego punktu widzenia wydają się całkowicie trafne”
– współcześni młodzi ludzie wychowani wśród elektroniki, mają bardziej rozwiniętą wielozadaniowość, niż starsze pokolenie
– studenci deklarujący częstą wielozadaniowość mieli niższą średnią ocen od tych, którzy nie angażowali się regularnie w wielozadaniowość
– jeżeli ktoś wykonuje wiele zadań jednocześnie, potrzebuje więcej czasu na wykonanie tej głównej, zamierzonej
– w warunkach wielozadaniowości potrzeba więcej czasu na czytanie (efekty uczenia się są zbliżone do uczniów skupionych na jednym zadaniu)
– wpływ wielozadaniowości na uczenie się jest znacznie większy, kiedy mamy ograniczony czas na naukę
– u niektórych wielozadaniowość hamuje proces uczenia się
– po przeprowadzonych badaniach, studenci używający telefonów komórkowych na zajęciach uczyli się mniej skutecznie
– Willingham „zapamiętujemy to, o czym myślimy” – zatem każdy ma lepsze osiągnięcia, gdy koncentruje się na jednym zadaniu na raz
Czyli podsumowując: skupiamy się na jednej czynności. Nie musisz się uczyć niemieckiego godzinami. Ucz się 20 minut dziennie, ale efektywnie! Odłóż wszystko na bok, co Ciebie rozprasza, skup się na nauce, a potem wróć do swoich obowiązków i przyjemności – przyniesie Ci to większe efekty, niż robienie wszystkiego na raz 

Czy masz takie same zdanie w tej sprawie, czy może masz inne doświadczenia?
Źródło: edukacja i uczenie się – 16 największych mitów – Jeffrey D. Holmes